Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Mucenici moldovenesti

10 martie 2011



Sursa retetei Gourmandine

Ingrediente pentru aluat:

550 gr.faina
150 gr.zahar
1 pliculet drojdie uscata
200-250 ml lapte caldut
1 ou
80 gr unt
1 lingurita rasa sare

Ingrediente pentru uns mucenicii:

50 ml.lapte
1galbenus de ou crud

Ingrediente pentru sirop:

300 ml.apa
150 gr.zahar
1 pliculet zahar vanilat
1 esenta rom
coaja de lamaie si portocala

Ingrediente pentru uns mucenicii la final:

miere
miez de nuca macinat 

sau taiat marunt


Mod de preparare:

Pregatim compzitia pentru uns mucenicii inainte de
ai pune la cuptor.

Intr-un
castronel punem laptele adaugam galbenusul
si batem bine cu o furculita pana la
omogenizare.



Pregatim si siropul.

Intr-o craticioara punem apa,zaharul,zaharul vanilat
si lasam sa fiarba pana obtinem un sirop.

Cand este gata il dam de pe foc si il lasam sa se
racoreasca,cand este caldut adugam esenta
de rom si coaja de lamaie

Mod de preparare aluat:

Intr-un castron incapator cernem faina adaugam
drojdia,zaharul si sarea si amestecam.

Adaugam si restul ingredientelor,oul,untul topit,laptele,
apa si framantam bine 25-30 minute.

Aluatul trebuie sa fie elastic sa nu se lipeasca.

Punem aluatul la crescut intr-un loc cald acoperit
cu un prosopel curat timp de o ora.

Dupa ce aluatul a crescut frumos incepem sa
formam mucenicii.




Eu i-am facut la ochi nu am cantarit aluatul.

Luam o bucatica de aluat pe care o rulam intre
palme
sau pe masa de lucru pana formam un snur subtire
pe care il impletim in forma de opt.

La fel procedam si cu restul aluatului.

Asezam mucenicii in tava acoperita cu hartie de copt
si ii mai lasam la crescut aproximativ o ora.



Cand sunt gata de introdus in cuptor ii ungem cu
compozitia de lapte cu galbenus.


Se coc aproximativ 20 minute pana se
rumenesc frumos.




Cand sunt gata se lasa sa se racoreasca putin si ii
scufundam pentru cateva secunde in sirop.

Ii ungem cu miere si ii presaram cu nuca.



Este pentru prima data cand fac 
 mucenici moldovenesti.


Însiropati si aromati...deliciosi.


5 comentarii:

  1. Niste minunatii de mucenici.
    Eu nu am facut niciodata si fiind al doilea loc in care ii vad ,imi doresc sa incerc si eu sa fac.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pansy,Felis,Bucate apetisante,multumesc pentru aprecieri.
    Intradevar sunt deliciosi,puteti sa-i faceti cu toata increderea.
    La mine este a doua oara cand ii fac si imi plac parca mai mult ca cei muntenesti.
    O saptamana minunata va doresc.
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere